Biznes

Ile kosztuje film reklamowy dla Twojego biznesu?

Filmy reklamowe są bardzo ważnym elementem kreowania wizerunku firmy. To nośnik szalenie atrakcyjny, który przyciąga uwagę niczym magnes, buduje zaufanie do marki i często nie pozwala o sobie zapomnieć. Jego potencjał jest ogromny i aż żal go nie wykorzystać! Sprawdź więc, jakie działania składają się na koszt produkcji.

Co składa się na koszt produkcji filmu reklamowego?

Aby móc wyprodukować film reklamowy należy wziąć pod uwagę szereg czynników. Jego produkcja to proces, który jest tak fascynujący, jak również skomplikowany. Każdy etap wymaga dużego zaangażowania czasu, jak również energii. Przyda się również duża dawka kreatywności – od pomysłu, po reklamę, realizację i montaż. 

Na koszty wyprodukowania filmu składają się więc następujące:

  • Koszt preprodukcji. Tutaj w grę wchodzą działania, które są niezbędne do właściwego przygotowania do przystąpienia do pracy nad filmem. Zalicza się do nich m.in. opracowanie koncepcji reklamy, scenariusza, planu zdjęciowego. Nie bez znaczenia pozostaje również przygotowanie rekwizytów, kostiumów, jak i lokacji. Istotny jest zespół, który będzie realizował przedsięwzięcie – od reżysera, po operatora, scenografa, po charakteryzatora, kostiumografa, aktorów i oświetleniowców. Wiele zależy od danej produkcji – wielkości danego projektu i stopnia jego zaawansowania.

  • Koszty produkcji. Tutaj w rachubę wchodzą wydatki, które należy uwzględnić przy realizacji danego filmu reklamowego na planie zdjęciowym. Musisz wziąć pod uwagę szereg kwestii, które składają się na ostateczny rozrachunek. Niezmiernie ważny jest koszt wynajmu sprzętu filmowego. Do tego dolicz wynajem sprzętu oświetleniowego i dźwiękowego. Potem kolejno należy opłacić ekipę filmową, jak również aktorów, którzy grają w filmie. Im bardziej znane nazwiska, tym większa gaża. 

  • Koszty postprodukcji. Na tym etapie działania obejmują zakończenie zdjęć i pracę nad postprodukcją, czyli między innymi montażem, dodaniem efektów specjalnych, udźwiękowieniem czy też korelacją kolorów. Słowem: na światło dziennie wyłania się ostateczna wersja Twojego filmu. Koszty tego etapu są uzależnione przede wszystkim od wielkości przedsięwzięcia, co oznacza również stopień zaawansowania technologicznego, długość czy też ilość efektów specjalnych. 

Film promocyjny – x zalet inwestycji

Content wideo nieustannie zyskuje na popularności, czemu trudno się dziwić. Ma on ogromny potencjał marketingowy, który pozwoli Ci rozwinąć skrzydła. W jaki sposób?

  • Skuteczne pozycjonowanie – wysokiej jakości filmy reklamowe promowane są przez Google, więc inwestując w nie zwiększasz swoje szanse na uzyskanie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Jest to związane ze zmianami w algorytmach, które na przestrzeni ostatnich lat zaczęły mocno promować video content.

  • Większe zainteresowanie użytkowników urządzeń mobilnych – wielu z nich preferuje treści w formie wideo, co wynika z ich przestępnego i dynamicznego charakteru. Warto zwracać uwagę nie tylko na aspekt wizualny, ale również ścieżkę audio, którą duża część użytkowników traktuje jako formę podcastu.

  • Odpowiedź na potrzeby odbiorców – wielu z nich jest wzrokowcami i szybko przyswajają filmy reklamowe. To dla nich oszczędność czasu, ale również pomoc w zapamiętywaniu najważniejszych danych na temat Twoich produktów czy też usług.

  • Budowanie pozytywnego wizerunku marki – inwestycja w wysokiej klasy filmy reklamowe pozwoli Twojej grupie docelowej poznać Cię bliżej, zapoznać się z wartościami, którymi kierujesz się w biznesie. Im więcej ludzkiego pierwiastka w wideo reklamie, tym więcej zaufania wzbudzisz w użytkownikach.

  • Reklama na szeroką skalę – filmy reklamowe mają duży potencjał w kwestii różnorodności kanałów dystrybucji. W dobie social mediów i platform typu YouTube możesz liczyć na to, że wielu odbiorców zacznie udostępniać Twoje treści marketingowe, a co za tym idzie, możesz dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów.

Produkcja filmu reklamowego – zaufaj ekspertom z Filmworksa

Stworzenie filmu reklamowego, który będzie angażował odbiorców i przekładał się na większe zainteresowanie Twoją ofertą nie jest łatwym zadaniem. Warto skorzystać z usług profesjonalistów, którzy kompleksowo zajmą się realizacją wideo skrojonego na miarę Twoich potrzeb – takich jak np. studio Filmworks.

koon
W przypadku artykułów sponsorowanych serwis koon.pl nie odpowiada za poprawność, kompletność ani jakość zamieszczonych informacji. Ewentualne szkody wynikające z ich użycia ponosi autor treści, do której prowadzi link, a nie właściciel strony.