Biznes

Dlaczego analiza rynku jest ważna w tworzeniu biznes planu?

Umowa handlowa to projekt polegający na czerpaniu inspiracji z produktu lub usługi i przekształcaniu go w realną komercyjnie rzeczywistość. Część Twojej umowy dotycząca badania rynku dostarcza dowodów na to, że istnieje odrębny segment rynku, z którego Twoja firma skorzysta.

Ta analiza dostarcza inspiracji do spoczynkowych planów sprzedaży i promocji. Cele sekcji badań rynku jednostki obszaru umów handlowych ostrzegają inwestorów, że:

To są powody, dla których sekcja Analiza rynku jest kluczowa w biznesplanie

Rynek jest wystarczająco duży, aby stworzyć biznes na rynku nieruchomości Aby wypróbować, chciałbym polecić następujący plan:

Dane demograficzne i segmentacja

Oceniając wielkość rynku, twoje podejście może zależeć od rodzaju aktywów, które są towarami dla inwestorów.

Jeśli Twój biznesplan dotyczy małego, krótkiego domu lub domu z jedzeniem, powinieneś przyjąć podejście sąsiedzkie i sprawdzić, aby ocenić rynek wokół swojego wyglądu.

Potrzeba rynku

Ta sekcja jest niezwykle ważna, ponieważ wszędzie, gdzie pokazujesz potencjalnemu kapitaliście, masz tylko intymne informacje związane z twoim rynkiem. Rozpoznaj, dlaczego kupują!

Bariery wejścia

Jak można się domyślić, barierki na podjeździe są ładne. Inwestorzy je uwielbiają i nie bez powodu:  chroń swój biznes przed nową konkurencją!

  • analiza partnerów biznesowych, która ocenia ogólne środowisko biznesowe, w którym jest postrzegana.
  • badanie rynku docelowego, które identyfikuje i określa ilościowo kupujących, do których będziesz kierować sprzedaż.
  • analiza konkurencji, która identyfikuje Twoich konkurentów i analizuje ich mocne i słabe strony.
  • Ceny i prognozy
  • Trendy

Dokładny sposób, w jaki zdecydujesz się przygotować te informacje, zależy od Ciebie. Tak długo, jak akceptujesz wszystkie podstawowe fakty, istnieje wiele sposobów definiowania jednostek powierzchni, które mogą dobrze działać. pamiętaj o celu swojej organizacji i zaznacz lub rozwiń sekcje, które najlepiej pasują do tego, co chcesz osiągnąć.

Ważne jest również, aby zrozumieć, że rozpoczynając lub rozszerzając działalność gospodarczą, musisz wykonać wiele analiz i dowiedzieć się wielu informacji o swoim środowisku promocyjnym.

Twoja organizacja biznesowa nie powinna uwzględniać wszystkiego, czego się nauczyłeś. po prostu podsumuje najważniejsze informacje w sposób, który pokaże czytelnikowi, że postrzegasz tylko swoją firmę, rynek i indywidualną działalność.

Aktywność

Analiza biznesowa to ta sekcja organizacji biznesowej, podczas której przedstawiasz swoje informacje na temat ogólnej charakterystyki rodzaju działalności, w której się znajdujesz. Powinieneś być przygotowany na przedstawienie pewnych statystyk dotyczących wielkości firmy (na przykład całkowitej sprzedaży w Stanach Zjednoczonych w ciągu ostatniego roku) i jej wskaźnika za poprzednie dwa lata. Czy biznes rośnie, nabywa czy pozostaje stabilny? Dlaczego?

Kim są główni wykonawcy? Chociaż nie możesz bezpośrednio konkurować z tymi firmami (najwyraźniej są to duże firmy krajowe lub międzynarodowe), ważne jest, abyś je ustanowił i miał przyzwoite zrozumienie ich udziału w rynku i dlaczego dobrze prosperują.

Tego typu dane są zazwyczaj oferowane bezpłatnie z następujących źródeł:

  • informacje o stowarzyszeniu branżowym
  • publikacje branżowe i bazy danych
  • rządowe bazy danych (np. pomiary przedsiębiorstw państwowych)
  • dane i opinie analityków na temat najważniejszych graczy w branży (np. zwykłe i słabe raporty, cytaty z renomowanych źródeł wiadomości)

Lista zasobów online jest również jednostką obszaru katalogu bazy informacji w stylowych usługach, która zawiera listę różnych zasobów oferowanych przez przenośny sprzęt elektroniczny. 

Rynek odniesienia

Jak możesz potwierdzić, że w Twojej jednostce obszaru rynku jest wystarczająca liczba osób, które są gotowe uzyskać to, czego potrzebujesz, po wartości, którą chcesz obciążyć, aby osiągnąć zysk? najskuteczniejszym sposobem jest przeprowadzenie zorganizowanej analizy rynku, do którego należy dotrzeć. chcesz dokładnie zrozumieć, KIM będzie lub będzie Twoja jednostka obszaru klienta.

Na przykład, jeśli sprzedajesz kupującym, czy masz dane demograficzne (np. jaka jednostka powierzchni to średni zakres zysków finansowych, wykształcenie, typowe zawody, położenie geograficzne, skład gospodarstwa domowego itp.), które identyfikują kupujących? Jakie informacje o formie (np. hobby, zainteresowania, zajęcia rekreacyjne/rozrywkowe, sprawy państwowe, praktyki kulturowe itp.) docelowych nabywców?

Możesz sprzedawać klientom wiele stylów; na przykład będziesz prowadzić sprzedaż detaliczną i hurtową, a także będziesz mieć kilku klientów niekomercyjnych lub rządowych. W takim przypadku będziesz musiał wyjaśnić po kolei główne cechy charakterystyczne każdej grupy.

Konkurencja

W sekcji podsumowania biznesowego Twojej organizacji biznesowej poznasz najważniejszych graczy w Twojej firmie. Jednak nie wszystkie z tych firm będą dla Ciebie bezpośrednio konkurencyjne. Niektórzy mogą być również nękani w lokalizacjach odległych geograficznie, a inni mogą mieć wyraźnie inne systemy oceny lub dystrybucji niż małe firmy.

Dlatego w swojej analizie konkurencji będziesz specjalizował się w tych firmach, które bezpośrednio konkurują z Tobą o sprzedaż, konkretnych firmach lub markach, które kierują konkurencję do Twojego produktu lub usługi w Twojej sekcji geograficznej.

W wielu przypadkach konkurenci ci oferują produkt lub usługę, która jest wymienna z ich produktami lub usługami w oczach klientów (chociaż oczywiście oczekuje się od nich przewagi dzięki najwyższej jakości, wygodnej dystrybucji i alternatywnym funkcjom specjalnym).

Na przykład  , jeśli korzystasz z sąsiedzkiego centrum ogrodniczego, będziesz konkurować z przeciwnymi centrami ogrodniczymi w odstępach w promieniu 10 km. Będziesz także musiał uwzględnić w swojej analizie konkurentów, którzy albo dostarczają podobne produkty w zupełnie innej klasie biznesowej, albo są jednostką bardzo odległą geograficznie.

Na twoją korzyść jest uchwycenie maksymalnej kwoty, jak będziesz uczciwie, w odniesieniu do tożsamości konkurentów, a także szczegółów działalności konkurentów. Zapoznaj się z ich reklamami, broszurami i materiałami promocyjnymi. Zatrzymaj się w jego lokalizacji (a jeśli jest to firma handlowa, zbuduj tam zakupy, w razie potrzeby schowane).

odwiedzaj swoich klientów i sprawdzaj ich ocenę. Którą jednostkę powierzchni radzą sobie dobrze, którą po prostu będziesz musiał skopiować, a którą jednostkę powierzchni radzą sobie źle, na której będziesz w stanie wykorzystać?

Ceny i prognozy

Ostatnim krokiem w badaniu rynku jest opracowanie wyceny i zbudowanie prognozy sprzedaży, aby lepiej zrozumieć, jaki udział w rynku planujesz uzyskać. Najpierw rozważ swoją ocenę.

Oczywiście musisz upewnić się, że Twoja wartość jest taka, ile kosztuje Cię szkolenie i dostarczanie Twojego produktu lub usługi. Ale z drugiej strony rozważ komunikat, jaki Twoja wartość wysyła do kupujących.

Klienci czasami kojarzą wysokie koszty z jakością. Ale jeśli oceniasz na wyższym końcu spektrum, chcesz się upewnić, że pozostała część Twojej promocji jest również znakiem, że właśnie zaoferowałeś produkt lub usługę wysokiej jakości.

Od tego, jak czuje się Twoja firma, po odznakę i obsługę klienta, wysokie ceny powinny towarzyszyć wysokiej jakości doświadczeniu w całym podejściu do sprzedaży.

Trendy

Pokaż trendy zachodzące na rynku, aby pokazać, że Twój produkt będzie opłacalny w najbliższej przyszłości. Producenci faksów co roku odnotowywali spadek sprzedaży, ponieważ poczta elektroniczna stała się modna, ujawniając trend, który pokazał, że rynek się kurczy.

To zainspirowało niektóre firmy, które uważały, że ich lepszy produkt będzie miał mniejszą konkurencję, a firmy upadły, odstraszając innych od tego obszaru. Śledź trendy sprzedaży wspierane przez dane demograficzne klientów, lokalizacje i kanały dystrybucji, a także trendy sprzedaży dla porównywalnych, ale niespójnych produktów.

Na przeciwnym końcu spektrum może być konkurencyjna jako tania alternatywa dla alternatywnych towarów lub firm. Jeśli tak, potwierdź, że promocja i alternatywny adres e-mail również zawierają tę samą ujednoliconą wiadomość.

Wniosek

Po zainspirowaniu się oceną, zastanów się, jakiej części spodziewasz się sprzedać. Twoja analiza biznesowa może tutaj zyskać na znaczeniu, jak myślisz w porównaniu z częścią całego rynku, który masz nadzieję przejąć. Na przykład, jeśli masz nowy rodzaj sklepu spożywczego, musisz dowiedzieć się, ile ludzie płacą za jedzenie w Twojej przestrzeni.

Twoja prognoza powinna odzwierciedlać rozsądną część tej całkowitej wypłaty. Jest bardzo prawdopodobne, że dotarcie do 50% rynku w pierwszych odstępach roku jest nierealne.

Tworzenie porządnych badań rynkowych może być bardzo cennym ćwiczeniem. Pomoże Ci odkryć martwe punkty i przygotuje Cię do konkurowania z alternatywnymi firmami. W dużym stopniu pomoże Ci dostrzec Twoich klientów, a tym samym zapewnić im najlepszą możliwą obsługę.