Rozrywka

Mapping na budynkach

Kiedy wspominasz o mapowaniu projekcyjnym (lub mapowaniu wideo), pierwszą rzeczą, która przychodzi na myśl, są oświetlone konstrukcje architektoniczne. I nie bez powodu jest to najczęstsza i najbardziej znana forma tej praktyki. Przynajmniej dla przeciętnych ludzi spoza świata AV. Najbardziej wymowną formą, nawet jeśli nie ma terminologii, jest: mapping na budynku.

W tym artykule wyjaśnimy, na czym polega mapowanie projekcji budynku, pokażemy godne uwagi przykłady i ujawnimy, w jaki sposób można osiągnąć tak potężne wrażenia.

Co to jest mapping?

Zacznijmy od zdefiniowania, czym jest mapping albo inaczej mapowanie projekcyjne. Mapping to technika projekcji stosowana do przekształcania obiektów i elementów w powierzchnię wyświetlającą do projekcji wideo.

Powierzchnia projekcyjna stanowi podstawową różnicę pomiędzy mappingiem 2D i 3D.

Mapping 2D jest zwykle wykonywane na płaskich lub zakrzywionych powierzchniach, gdzie mierzalne są długość i wysokość. Podczas pracy z obiektami i powierzchniami teksturowanymi stosuje się mapping 3D w celu uwzględnienia głębi i innych problemów przestrzennych.

Wiemy zatem, że powierzchnią projekcyjną może stać się dowolny element fizyczny 2D i 3D . Oznacza to dosłownie każdy przedmiot i cokolwiek.

Ogólnie rzecz biorąc, czynnik trójwymiarowy przyciąga większą uwagę i zainteresowanie kreacją. Im większe zainteresowanie wymiarowe, tym bardziej spektakularne i trafne jest mapowanie projekcji. Mapping 3D samo w sobie generuje większą wartość i nabiera prawdziwego znaczenia.