Porady

Jak założyć sklep internetowy w kilku krokach?

Własny sklep internetowy to obecnie jedna z najpewniejszych rozwiązań biznesowych, które mogą przynosić realne zyski i satysfakcję z wykonywanej pracy. W znacznym stopniu wynika to z dynamicznego rozwoju rynku e-commerce, co potwierdzają liczby – już 77% internautów deklaruje, że dokonuje zakupów przez Internet. Oprócz tego, założenie własnego e-sklepu wcale nie musi stanowić wyzwania, a wręcz przeciwnie – może okazać się niezwykle proste i przyjazne. Zapraszamy do przeczytania artykułu, jeśli chcesz dowiedzieć się, w jaki sposób świadomie zbudować sklep internetowy, aby zyskać w świecie e-handlu.

  1. Wybór platformy

    Podstawowym, a zarazem jednym z najważniejszych wyborów, jaki musimy dokonać decydując się na sklep internetowy, jest wybór platformy sprzedażowej, na jakiej zostanie założony. 

    Właściwie wybrana platforma sprzedażowa może okazać się kluczowym czynnikiem przewagi nad konkurencją oraz znacznie ułatwić późniejsze prowadzenie biznesu. Warto zatem zrobić uważny research wśród dostępnych możliwości oraz wybrać platformę, która oferuje intuicyjny panel administracyjny, możliwość skalowania biznesu, różnorodne możliwości, jeśli chodzi o integracje oraz funkcje. Dodatkowo, niezwykle istotnym kryterium wyboru powinna być szybkość ładowania strony, w tym przypadku niezaprzeczalnym liderem będzie platforma Selly, która oferuje również wcześniej wymienione opcje.

  2. Założenie sklepu internetowego
  3. Po wyborze platformy będziesz już na prostej drodze do założenia swojego sklepu. Zakładając swój sklep na wybranej platformie, cały proces musisz rozpocząć od wprowadzenia danych firmy, jest to niezbędny aspekt uruchomienia własnego sklepu.  

    Istotnym aspektem podczas tworzenia sklepu internetowego jest wybór domeny. Domena powinna nawiązywać do oferowanego asortymentu, a także być krótka oraz przyjazna dla odbiorców, aby ułatwić im zapamiętanie adresu witryny.

    Uruchamiając swój sklep należy zwrócić uwagę na certyfikat SSL, niektóre platformy, na przykład Selly, automatycznie, po podłączeniu domeny, instalują certyfikat, wskazując klientom bezpieczny sklep internetowy.

  4. Wygląd sklepu
  5. Kwestia, nad którą warto popracować uruchamiając własny sklep jest jego wygląd. Właściwie dobrane kolory, współgrające z oferowanym towarem, przejrzyste możliwości wyszukiwania, estetyczne grafiki oraz właściwa czcionka poprawią odczucia klienta podczas zakupów, a dzięki temu zachęcą go do ponownego odwiedzenia witryny.

    Platformy internetowe posiadają gotowe szablony, na których można stworzyć estetyczny sklep. Szablony graficzne dostosowane są do potrzeb odbiorców oraz klientów.

  6. Produkty w sklepie internetowym
  7. Następnym etapem tworzenia sklepu jest uzupełnienie go o produkty, które będą sprzedawane. Jeśli posiadasz własny magazyn lub jesteś producentem wybranych produktów, konieczne będzie umieszczenie ich zdjęć wraz z opisem w sklepie internetowym. Warto zadbać o wizualny aspekt produktów oraz interesujące opisy, aby zachęcić klientów do skorzystania z Twojej oferty.

    Jeśli decydujesz się na sprzedaż w modelu dropshipping, należy zwrócić uwagę, czy wybrana platforma posiada możliwość integracji z wybranymi przez Ciebie hurtowniami. W przypadku platformy Selly możesz liczyć na wsparcie umożliwiające integrację z niemalże każdą hurtownią internetową na rynku.  

  8. Konfiguracja sprzedaży
  9. Odpowiednie konfiguracje sprzedaży w sklepie internetowym umożliwią Ci skuteczną oraz sprawną sprzedaż, a także obsługę całego sklepu i zamówień, które do niego spływają.

    Rozpoczynając działanie we własnym sklepie internetowym skorzystaj z oferowanych przez platformę integracji, które przeważnie rozwiążą problemy zarówno z płatnościami, jak i księgowością. W Selly możesz liczyć na szereg integracji z tej kategorii, m.in. PayU, BlueMedia, czy Przelewy24. 

    Startując z własnym sklepem musisz zwrócić uwagę na możliwości integracji z  firmami kurierskimi. Początkowo w zupełności powinna Ci wystarczyć możliwość integracji sklepu z Furgonetką, czyli brokerem kurierskim, który wesprze Twój biznes w wysyłce różnorodnych przesyłek.

    Fakturowanie to kolejny niezwykle ważny aspekt e-sklepu. Integracja z systemami, takimi jak fakturownia, ifirma, wfirma i innymi pozwoli Ci na szybkie i łatwe wystawienie faktury za dokonane zakupy. 

  10. Regulaminy oraz rozwój sklepu

Ostatnim punktem, jednak niemniej ważnym, jest aspekt regulacji formalnych oraz przyszłego rozwoju sklepu. 

Regulamin sklepu internetowego jest obowiązkiem i wymogiem, aby działał zgodnie z obowiązującym prawem. Dodatkowo, posiadanie sklepu internetowego, oprócz regulaminu, wiąże się z koniecznością posiadania szeregu dokumentów, takich jak:

  • Polityka Prywatności (cookies)
  • Zwroty i Reklamacje
  • Dane Firmy 
  • Koszty Dostawy
  • Formy Płatności

Regulamin można wykonać samodzielnie lub zasięgnąć pomocy specjalistów wyspecjalizowanych w branży e-commerce. 

Zakładając swój sklep internetowy na pewno będziesz myśleć perspektywicznie oraz dążyć do rozwoju swojego biznesu. W rozwoju biznesu pomogą Ci narzędzia marketingowe oraz analityka. Połączenie sklepu z Facebookiem oraz z Google Analytics pozwoli tworzyć najefektywniejsze oraz mierzalne działania marketingowe.

Już wiesz, jak stworzyć sklep internetowy oraz jak zadbać o najważniejsze aspekty funkcjonowania biznesu w erze e-handlu. Jeśli masz jakieś wątpliwości lub potrzebujesz porady w zakresie tworzenia swojego sklepu – skontaktuj się z nami, chętnie pomożemy wybrać Ci najlepsze rozwiązanie, które spełni oczekiwania Twojego biznesu.

koon
W przypadku artykułów sponsorowanych serwis koon.pl nie odpowiada za poprawność, kompletność ani jakość zamieszczonych informacji. Ewentualne szkody wynikające z ich użycia ponosi autor treści, do której prowadzi link, a nie właściciel strony.