Biznes

Wirtualny adres firmy – doskonałe rozwiązanie dla startupów i biznesów online

Dopiero rozpoczynasz działalność i musisz się liczyć z każdym ponoszonym wydatkiem? Choć nie potrzebujesz dużego biura do celów służbowych, nie chcesz też podawać swojego prywatnego adresu do celów korespondencji służbowej? Chętnie skorzystasz z pomocy przy segregowaniu listów oraz prostych formalnościach? Rozwiązaniem, które sprawdzi się we wszystkich wspomnianych przypadkach, jest wirtualne biuro w Warszawie. Sprawdź, dlaczego warto z niego skorzystać.

Czy wirtualne biura działają legalnie?

Wzmożona ilość kontroli pod wirtualnymi adresami oraz krążące w internecie historie mogą budzić wątpliwości, czy taka działalność jest legalna. Okazuje się, że nie ma żadnego przepisu, który zabraniałby korzystania z takich usług. Co więcej, orzeczenie Sądu Administracyjnego z dnia 08.05.2014 pod numerem II FSK 3549/13 jednoznacznie potwierdza, że funkcjonowanie wirtualnych biur jest całkowicie legalne i nie może być powodem odmowy rejestracji firmy lub uzyskania statusu płatnika VAT.

Korzystanie z wirtualnego adresu polega na wynajmie lokalu, pod którym znaleźć można przedstawiciela zarejestrowanej firmy. Sam właściciel nie musi cały czas przebywać na miejscu. Co więcej – może nigdy się nie pojawić w swoim biurze.

Jakie usługi może świadczyć wirtualne biuro w Warszawie?

Czy wynajęcie wirtualnego adresu konieczne jest tylko do rejestracji firmy? Jakie jeszcze usługi może obejmować taka oferta?

  • Odbieranie korespondencji i informowanie o niej przedsiębiorcę. Kiedy często podróżujesz, bo możesz pracować przez internet, łatwo przegapić jakieś urzędowe pismo w skrzynce. Konsekwencje takiego błędu mogą być bardzo dotkliwe. Dlatego też wirtualne biuro przesyła Ci informacje o wszystkich listach dostarczonych pod adres Twojej firmy.
  • Awizo do odbioru pisma urzędowego może być kłopotliwe. Jednak na podstawie pełnomocnictwa pocztowego pracownik wirtualnego biura może odebrać list za Ciebie, oszczędzając Ci sporo niepotrzebnego zamieszania.
  • Biura często skanują przychodzącą pocztę i udostępniają ją w wersji on-line.
  • Oprócz podstawowych usług, związanych z korespondencją, wirtualne biura prowadzą także księgowość oraz świadczą usługi porady księgowej lub prawnej.

Niewysoki, stały abonament może zapewnić Ci sporo swobody w prowadzeniu własnej działalności. Jest to ważne szczególnie w przypadku freelancerów oraz osób pracujących „u klienta”, jak usługi remontowe czy budowlane. Nie musisz wynajmować biura, w którym nie będziesz nigdy obecny – możesz działać pod wirtualnym adresem, gdzie zawsze będzie siedział przedstawiciel Twojej firmy.

Wirtualne biuro, a kontrole Urzędu Skarbowego

Obawy mogą jednak budzić wzmożone kontrole Urzędu Skarbowego. Jednak narażony na nie jest każdy przedsiębiorca. Nagłe przyjście do Twojego prywatnego domu kilku urzędników w celu sprawdzenia, czy Twoja firma działa legalnie, może budzić strach i uzasadnione obawy. Wirtualne biuro ma z kolei doświadczenie w takich kwestiach. Przyjmie nawet niespodziewaną kontrolę zgodnie ze wszystkimi zasadami. Jeśli tylko prowadzisz działalność w prawidłowy sposób (w czym mogą pomóc porady wirtualnego biura), nie musisz obawiać się żadnych kłopotów.

Wszystkie formalności w kilka minut? To możliwe

Wszystko wygląda doskonale, ale podpisanie umowy z wirtualnym biurem pewnie wymaga wybrania się do dużego miasta i załatwiania tony formalności. Niekoniecznie. Na stronie https://biurodlamisia.pl możesz rozpocząć współpracę w niecałe 7 minut! Dodatkowo w systemie subskrypcji, z możliwością przerwania w każdej chwili bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Zyskanie wirtualnego adresu dla swojej firmy jest więc szybkie, wygodne, a dodatkowo zapewnia dużo korzyści. Cała korespondencja jest skanowana jeszcze tego samego dnia i umieszczana na dedykowanej aplikacji na telefon. Dlaczego by zatem nie spróbować?

koon
W przypadku artykułów sponsorowanych serwis koon.pl nie odpowiada za poprawność, kompletność ani jakość zamieszczonych informacji. Ewentualne szkody wynikające z ich użycia ponosi autor treści, do której prowadzi link, a nie właściciel strony.