Biznes

System Digital Signage w galerii handlowej

Obecnie galerie handlowe stają przed rosnącym wyzwaniem przyciągnięcia uwagi klientów i zachęcenia ich do odwiedzenia sklepów. W dobie konkurencji ze strony innych placówek oraz branży e-commerce, właściciele galerii handlowych muszą szukać innowacyjnych rozwiązań.

Jednym z narzędzi, które może skutecznie pomóc jest system Digital Signage. To rewelacyjne rozwiązanie, pozwalające na cyfrową dystrybucję treści na zasadzie zdalnego zarządzania wyświetlaczami w sposób podobny, jak zarządza się treściami na stronach internetowych, przy użyciu nowoczesnego CMS. W uproszczeniu można je też porównać do prywatnego kanału telewizyjnego, za pośrednictwem którego content multimedialny możemy skierować do określonych grup odbiorców.

Z jakich elementów składa się system Digital Signage?

System Digital Signage składa się z kilku elementów. Fundamentem systemu są oczywiście ekrany, na których wyświetlane są treści. Najczęściej wykorzystuje się do tego celu monitory LED lub OLED. Digital Signage może działać z jednym monitorem lub z całą siecią ekranów rozmieszczonych w różnych lokalizacjach. Warto podkreślić, że możemy zarządzać całą, nawet bardziej rozbudowaną siecią wyświetlaczy Digital Signage, z jednego miejsca.

Kolejnym ważnym elementem jest specjalny “player”, czyli urządzenie odpowiedzialne za odtwarzanie treści na ekranach. To właśnie na nim przechowywane są pliki wideo, grafiki i inne materiały, które mają być wyświetlane. Odtwarzacz łączy się z ekranem i przesyła do niego content. Często jest tutaj wykorzystywany komputer lub urządzenie serwerowe.

Ostatnim, ale równie istotnym elementem systemu Digital Signage jest oprogramowanie do zarządzania treściami. To właśnie dzięki niemu możliwe jest zdalne planowanie i publikowanie contentu na poszczególnych ekranach lub w całej sieci.

Możliwości systemu Digital Signage

Ekrany Digital Signage dają ogromne możliwości jeśli chodzi o prezentowanie treści. Przede wszystkim pozwalają na wyświetlanie dynamicznych materiałów, takich jak wideo, animacje czy interaktywne grafiki. To sprawia, że przekaz jest dużo bardziej atrakcyjny i angażujący dla odbiorców niż tradycyjne, statyczne nośniki.

Co więcej, system Digital Signage umożliwia dopasowanie wyświetlanych treści do różnych czynników zewnętrznych, takich jak pora dnia, pogoda czy natężenie ruchu w galerii. Dzięki temu komunikaty mogą być precyzyjnie targetowane i dostosowane do aktualnych warunków, co zwiększa ich skuteczność i nadaje wrażenia naturalności i autentyczności.

System-Digital-Signage-w-galerii-handlowej.jpg
Źródło: dasoft.com.pl

Jak wygląda zarządzanie treściami wyświetlanymi na ekranach Digital Signage?

Zarządzanie contentem w systemie Digital Signage odbywa się za pomocą specjalnego oprogramowania. Pozwala ono na zdalne planowanie i publikowanie treści na poszczególnych ekranach lub w całej sieci. Dzięki temu content można aktualizować w dowolnym momencie, bez konieczności fizycznej obecności w miejscu, gdzie znajdują się ekrany. Zmiany wprowadza się dosłownie kilkoma kliknięciami, a nowe treści pojawiają się na monitorach niemal natychmiast.

Oprogramowanie do zarządzania Digital Signage oferuje też zazwyczaj możliwość dzielenia ekranu na różne strefy i określania harmonogramu wyświetlania poszczególnych materiałów. Dzięki temu na jednym monitorze można prezentować różne treści w zależności od pory dnia czy dnia tygodnia.

System Digital Signage może pełnić zarówno rolę informacyjną, jak i reklamową

Profesjonalne ekrany Digital Signage w galerii handlowej mogą być wykorzystywane na różne sposoby. Z jednej strony system może pełnić funkcję informacyjną i wyświetlać treści pomocne dla klientów, takie jak mapę obiektu, informacje o promocjach czy godziny otwarcia sklepów. Z drugiej strony Digital Signage to także doskonałe narzędzie reklamowe. Na ekranach można prezentować spoty promujące poszczególne marki czy produkty dostępne w galerii. Co ważne, wyświetlane reklamy mogą być dopasowane do profilu klientów odwiedzających obiekt w danym momencie, co zwiększa ich ROI.

Promocja-na-ekranie-Digital-Signage.jpg
Źródło: dasoft.com.pl

Jak angażujące są treści wyświetlane na ekranach systemu Digital Signage?

Przekaz wideo wyświetlany na ekranach Digital Signage angażuje odbiorców zdecydowanie bardziej niż statyczne grafiki. Dzieje się tak dlatego, że dynamiczne materiały przykuwają uwagę i pozwalają opowiedzieć ciekawą historię. Jakość contentu prezentowanego na monitorach Digital Signage dodatkowo zwiększa możliwość dostosowania go do różnych czynników, takich jak pora dnia, okres w roku (np. święta) czy warunki pogodowe. Dzięki temu wyświetlane treści są zawsze autentycznie dopasowane do bieżącej sytuacji, co sprawia, że odbiorcy jeszcze chętniej się z nimi zapoznają.

Warto wspomnieć, że coraz częściej spotyka się również interaktywne ekrany Digital Signage, reagujące na dotyk. Tego typu rozwiązania jeszcze bardziej angażują gości oraz klientów i zachęcają ich do szybkiej interakcji z prezentowanymi treściami.

Koszty wdrożenia systemu Digital Signage w galerii handlowej

Wdrożenie systemu Digital Signage w galerii handlowej wiąże się oczywiście z pewnymi kosztami. Składają się na nie przede wszystkim zakup odpowiednich ekranów oraz oprogramowania do zarządzania treściami. Trzeba też wziąć pod uwagę koszty montażu monitorów i doprowadzenia do nich niezbędnego okablowania.

Ostateczny koszt wdrożenia Digital Signage zależy od wielu czynników, takich jak liczba i wielkość ekranów, rodzaj wykorzystywanego oprogramowania czy skala całej instalacji. Dlatego najlepiej skonsultować się w tej kwestii z doświadczonym dostawcą, który pomoże dobrać optymalne rozwiązanie dostosowane do potrzeb i budżetu danej galerii.

Warto jednak pamiętać, że niezależnie od początkowych kosztów, system Digital Signage może przynieść galerii handlowej wymierne korzyści. Atrakcyjne i angażujące treści wyświetlane na ekranach zachęcają klientów do dłuższego pobytu w obiekcie i odwiedzenia większej liczby sklepów, co przekłada się na wzrost obrotów najemców. W dłuższej perspektywie inwestycja w Digital Signage zwraca się więc z nawiązką.

Jakie zalety ma system Digital Signage firmy Dasoft?

Wysokiej klasy system Digital Signage firmy Dasoft to kompleksowe narzędzie do zarządzania treściami cyfrowymi w galerii handlowej. Jego największą zaletą jest możliwość zdalnej aktualizacji contentu wyświetlanego na ekranach w dowolnym momencie i bez angażowania personelu obiektu. Dzięki autorskiemu oprogramowaniu Illusion® treści na monitorach można zmieniać dosłownie kilkoma kliknięciami. Nowe materiały pojawiają się na ekranach niemal natychmiast, niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z jednym wyświetlaczem, czy z rozbudowaną siecią.

System Digital Signage Dasoft pozwala też na precyzyjne dostosowanie wyświetlanych komunikatów do profilu klientów odwiedzających galerię w danym momencie. Dzięki temu każdy przekaz jest odpowiednio targetowany, co znacząco zwiększa jego walory efektywnościowe. Warto też wspomnieć, że rozwiązanie Dasoft umożliwia integrację systemu Digital Signage z innymi narzędziami wykorzystywanymi w galerii, takimi jak czujniki ruchu czy systemy zliczania klientów. Dane pozyskiwane z tych urządzeń pozwalają tworzyć jeszcze lepiej dopasowane komunikaty i w efekcie lepiej wpływać na zachowania konsumentów.

System-Digital-Signage-Dasoft.jpg
Źródło: dasoft.com.pl

Zdjęcia w treści artykułu pochodzą ze strony dasoft.com.pl

koon
W przypadku artykułów sponsorowanych serwis koon.pl nie odpowiada za poprawność, kompletność ani jakość zamieszczonych informacji. Ewentualne szkody wynikające z ich użycia ponosi autor treści, do której prowadzi link, a nie właściciel strony.