Biznes

Sprzedaż leadów – jak wybrać agencję?

Pozyskiwanie leadów sprzedażowych nie jest tak proste, jak mogłoby się nam wydawać. W zadaniu tym pomagają jednak m.in. takie podmioty jak agencje outobundowe.

Sprzedaż leadów — jak wybrać agencję?

Skuteczne pozyskiwanie klientów jest nieodłącznym celem właściwie każdej strategii marketingowej. W marketingu cyfrowym stosuje się w tym kontekście pojęcie „lead sprzedażowy„, co oznacza zbiór danych kontaktowych do osoby lub firmy wstępnie zainteresowanej oferowanymi rozwiązaniami. Kluczowym celem kampanii generujących leady jest stworzenie możliwości sprzedaży towaru/usługi, ponieważ potencjalni klienci są już w pierwszej fazie zakupowej (jeśli np. zapisali się oni do newslettera, oznacza to, że są potencjalnie zainteresowani produktem). Odpowiedni wybór agencji do prowadzenia kampanii generujących leady jest elementem absolutnie kluczowym z punktu widzenia realizacji celów biznesowych.

Generowanie leadów — w tym może nam pomóc agencja outboundowa

Zanim jeszcze podejmiemy decyzję o podjęciu współpracy z konkretną agencją, która zajmuje się generowaniem leadów (chodzi tu o działanie określane jako tzw. sprzedaż leadów), ważne jest, aby zrozumieć, czym jest outbound marketing i przeanalizować ceny oferowanych usług na rynku. Dzięki temu będzie można:

  • ustalić realny budżet na planowane działania,
  • lepiej zrozumieć oczekiwane rezultaty.

Jeszcze przed rozpoczęciem współpracy biznesowej z outboundową agencją warto zasięgnąć informacji, w jaki sposób pozyska ona dla nas potencjalnych klientów. Firmy stosują różne metody, od korzystania z gotowych baz mailingowych aż po tworzenie dedykowanych baz danych dla klienta. Jednak naszym zdaniem skuteczniejszym, a przy okazji bardziej etycznym podejściem jest tworzenie baz „od zera”. Dzięki temu zyskujemy bowiem pewność, że:

  • dane są aktualne,
  • nie ma ryzyka, że konkurencja korzystała już z takiej samej bazy (oznaczałoby to, że pozyskała już ona danych klientów lub wręcz przeciwnie — potencjalni nabywcy nie byli zainteresowani daną usługą lub towarem).

To jeszcze nie wszystko. Oprócz tego już podczas pierwszej rozmowy z agencją warto zapytać, w jaki sposób jej pracownicy kontaktują się z potencjalnymi klientami. Czy korzystają oni z gotowych szablonów czy też tworzą indywidualne maile dostosowane do konkretnej kampanii? Są to ważne czynniki, które mogą rzutować na skuteczność działań agencji, jeśli chodzi o sprzedaż leadów.