Internet

Pozycjonowanie strony przy użyciu bloga – jak robić to skutecznie

Zdobycie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania w Google wymaga wykonania szeregu czynności. Obszar działalności osób zajmujących się pozycjonowaniem to zarówno pozycjonowana witryna, jak i strony zewnętrzne. Wśród wielu ważnych czynności na stronie jest prowadzenie bloga firmowego. Dlaczego to istotne i jak to robić?

Czym jest blog firmowy?

Być może nie raz zastanawiałeś się, dlaczego dzisiaj tak wiele firm prowadzi własne blogi. Oczywiście powodów może być kilka. Jednym z nich jest na pewno chęć pokazania się jako zespół fachowców. Niemniej kluczową kwestią jest pozycjonowanie. To właśnie chęć zdobycia wysokich pozycji w wynikach wyszukiwań zachęca do prowadzenia bloga. Mowa tutaj o blogu prowadzonym na stronie firmy. Blogi powstają na oddzielnych podstronach. Tworzy się nową podstronę, która w całości zostaje poświęcona prowadzeniu bloga.

Blog ma znaczenie dla pozycjonowania, ponieważ stanowi narzędzie, które można doskonale wykorzystać w SEO. Prawidłowe prowadzenie bloga to sposób na zdobycie uznania algorytmu Google, który decyduje o ocenie witryny oraz jej miejscach w wynikach wyszukiwań. W jaki sposób wykorzystać blog? O tym w dalszej części tekstu.

Pozycjonowanie przez bloga, czyli frazy kluczowe

Wykonując pozycjonowanie strony internetowej, szczególną uwagę powinniśmy zwracać na frazy kluczowe. W końcu zależy nam, aby strona wyświetlała się na najwyższych pozycjach na konkretne frazy. Aby tak było, trzeba przede wszystkim umieścić na stronie każdą z faz w odpowiedniej ilości. Oczywiście można, a nawet należy, zrobić to na stronie głównej oraz stronach ofertowych. Jednak ilość miejsca jest tam ograniczona. Natomiast na blogu takich ograniczeń w zasadzie nie ma, ponieważ nowe artykuły można publikować nieustannie. Co więcej, tylko od Ciebie zależy, jaka będzie tematyka artykułów. Dzięki temu możliwe jest umieszczenie wielu fraz, nawet tych, które nie są bezpośrednio powiązane z działalnością Twojej firmy, jednak z perspektywy SEO pozycjonowanie na nie może być korzystne. Zatem, aby skutecznie pozycjonować z pomocą bloga, należy wrzucać teksty wypełnione odpowiednio dobranymi frazami kluczowymi.

Google docenia żywe strony

Jeśli chcesz, aby algorytm Google docenił Twoją witrynę i wyświetlał ją na wysokich pozycjach, musisz zadbać, aby była żywa. Rzecz w tym, iż witryny są wynoszone na górę listy, jeśli stale pojawia się na nich nowa treść. Nie sposób stale poszerzać treści na stronach ofertowych, ponieważ nie nadawałaby się one do czytania i z pewnością podstrony nie zachęcałyby żadnych klientów. Natomiast na blogu możesz umieszczać wciąż nowe artykuły, które interesują użytkowników, a jednocześnie stanowią świeżą treść. Jaki z tego wniosek? Wykorzystanie bloga w SEO powinno polegać na jak najczęstszym i regularnym publikowaniu nowych artykułów.

Zaciekawienie użytkownika

Kolejną kwestią jest możliwość realnego zaciekawienia użytkownika. Jeśli posiadasz blog z wartościowymi artykułami, możesz mieć pewność, że użytkownicy będą spędzać na stronie sporo czasu, zapoznając się z treścią. Jednym z aspektów branych pod uwagę przez Google jest średni czas przebywania na stronie. Im dłużej użytkownicy znajdują się stronie, tym wyżej jest ona ceniona i ma szansę na lepsze pozycje w wynikach wyszukiwań.

Zapraszamy po więcej informacji: Pozycjonowanie stron Katowice.

koon
W przypadku artykułów sponsorowanych serwis koon.pl nie odpowiada za poprawność, kompletność ani jakość zamieszczonych informacji. Ewentualne szkody wynikające z ich użycia ponosi autor treści, do której prowadzi link, a nie właściciel strony.