Biznes

Kurs językowy dla pracowników? To mądra inwestycja w Twoją firmę!

Coraz więcej firm inwestuje w rozwój językowy swojego zespołu. Wybierają mądrze, decydują się na kursy dopasowane do potrzeb biznesu – od zajęć indywidualnych po szkolenia grupowe dla firm. Wielu przedsiębiorców wciąż jednak obawia się jednak w ten sposób inwestować. Najczęstszy argument? „Po co mam finansować szkolenie, skoro pracownik może odejść?”. To zrozumiały lęk, ale krótkowzroczny. W rzeczywistości inwestycja w rozwój kompetencji językowych zatrzymuje talenty, a także otwiera przed firmą nowe możliwości – od ekspansji na rynki zagraniczne po budowę silniejszej kultury organizacyjnej.

Inwestycja, która się zwraca

Kurs językowy, jaki znajdziesz w ofercie https://dagama.com.pl, nie jest kosztem – to inwestycja w lepszą komunikację, relacje z klientami i przewagę konkurencyjną. Pracownicy swobodnie posługujący się językiem obcym potrafią uczestniczyć w międzynarodowych targach, webinariach, spotkaniach czy konferencjach bez barier i stresu. To oni stanowią pomost między Twoją firmą a globalnym rynkiem.

Dzięki znajomości języków można szybciej nawiązywać relacje z partnerami zagranicznymi, prowadzić negocjacje handlowe, przygotowywać oferty w języku klienta czy pisać artykuły branżowe po angielsku. To wszystko buduje wizerunek firmy nowoczesnej, profesjonalnej i otwartej na świat.

Kurs językowy jako element budowania lojalności

Wbrew pozorom, to właśnie firmy, które inwestują w rozwój swoich ludzi, notują niższą rotację pracowników. Dobrze dobrane szkolenie językowe postrzegane są jako benefit, który zwiększa satysfakcję z pracy. Osoba zatrudniona czuje, że firma o nią dba, a to przekłada się na zaangażowanie i lojalność. Co więcej, nauka w grupie sprzyja integracji i buduje silniejsze więzi w zespole.

Dla firm, które chcą przyciągać talenty, to również ważny element employer brandingu. Gdy najlepszych specjalistów trudno zatrzymać, możliwość rozwoju staje się jednym z najważniejszych czynników przy wyborze pracodawcy.

Według raportu Rosetta Stone z 2020 roku, ponad 2/3 respondentów czuje się bardziej zaangażowanych w pracę, gdy firma inwestuje w rozwój ich kompetencji językowych. Dodatkowo pracownicy uczący się języka oszczędzają czas na zadaniach, co zwiększa produktywność o około 25%.

Jak wybrać odpowiednie szkolenie?

Nie będzie zaskakującym twierdzenie, że warunkiem sukcesu jest wybór partnera, który rozumie specyfikę biznesu. Dobre szkolenie językowe powinno być elastyczne, dopasowane do branży i poziomu uczestników, a także oparte na praktyce – prawdziwych sytuacjach zawodowych. Właśnie takie podejście oferuje Dagama – firma z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu kursów dla firm. Zajęcia mogą odbywać się online lub stacjonarnie, a program jest zawsze tworzony z uwzględnieniem celów biznesowych i potrzeb zespołu.

Język to kapitał przyszłości

Rozwój językowy zespołu to strategiczna decyzja. Dzięki niemu firma może działać na szerszą skalę, zwiększać przychody i budować trwałe relacje z partnerami zagranicznymi. Nawet jeśli część pracowników kiedyś odejdzie, zespół, który pozostanie, będzie dysponował kompetencjami, które pomogą Twojej firmie rosnąć.

Firmy inwestujące w rozwój kompetencji językowych swoich pracowników osiągają wymierne korzyści finansowe i rynkowe, takie jak wzrost sprzedaży eksportowej. Przykładowo,  jak informuje portal The Global Seal of Biliteracy, firmy wielojęzyczne notują średnio o 440 tys. euro większy roczny wzrost sprzedaży eksportowej w porównaniu do firm z jedynie anglojęzyczną komunikacją.

Źródła:

  1. https://resources.rosettastone.com/CDN/us/pdfs/WSC_4318_How-language-impacts-business_ERB_A4_comp-5.pdf, dostęp: 27.10.2025 r.
  2. https://theglobalseal.com/blog/2025/1/16/maximizing-market-reach-why-hiring-and-recognizing-bilingual-employees-is-a-smart-business-move,dostęp: 27.10.2025 r.

koon
W przypadku artykułów sponsorowanych serwis koon.pl nie odpowiada za poprawność, kompletność ani jakość zamieszczonych informacji. Ewentualne szkody wynikające z ich użycia ponosi autor treści, do której prowadzi link, a nie właściciel strony.